Miért használjunk AdWords hirdetésünkhöz landing oldalt?

Miért használjunk AdWords hirdetésünkhöz landing oldalt?

Ezt a bejegyzésünket egy igen gyakori hiányosságnak szeretnénk szentelni, amelyet nagyon sok AdWords felhasználó elkövet, és amellyel sajnos jelentősen lecsökkenthetik kampányuk nyereségességét, és bevételeik nagyságát. Ez a hiányosság annak elmulasztása, hogy nem készítenek kampányaikhoz egy külön erre a célra készült, speciálisan a hirdetési célnak megfelelően felépített „érkező oldalalt”, vagy idegen szóval „landing page-t”.

Hogyan használják sokan az AdWords-öt?

Nézzük, hogyan készül a legtöbb, szakértelem nélküli hirdetés ebből a szempontból. Miután jól-rosszul létrehozták a hirdetéseket, majd elindították a kampányt, a hirdetés céloldalának az esetek nagy részében egyszerűen a weboldaluk kezdőlapját, vagy valamelyik témába vágó aloldalát adják meg.

Mi ezzel a probléma?

A kisvállalkozások weboldalainak legnagyobb része nem, hogy nincs felépítve semmilyen marketing elképzelés vagy stratégia szerint, de egyáltalán szöveges tartalom is alig van rajta! Gyakran néhány kép szerepel az oldalon, meg egy „Üdvözöljük weboldalunkon” szöveg, és a vállalkozók egy része azt gondolja, hogy ez alapján lesz valamilyen eredménye, ha a látogatókat, komoly pénzekért a weboldalára irányítja. Az érdeklődő bizalommal rákattint a hirdetésre, aztán a weboldalra érkezve csak néz nagyokat, hogy most mit is kellene csinálnia. Ahogyan az oldal készítőjének, úgy neki sincs halvány fogalma sem, hogy merre tovább.

„Micsináljak?”

„Üdvözöljük weboldalunkon”, aztán van „Galéria” menüpont, meg „Rólunk” menüpont, esetleg „Szolgáltatásaink”, meg „Kapcsolat”, de, hogy merre haladjunk, az nem derül ki. És ilyenkor ne reménykedjünk, hogy „majd a látogató úgy is kitalálja”, meg „úgy is egyértelmű”. Nem egyértelmű, és a látogatók 90 százaléka találgatás helyett rövid időn belül elhagyja az oldalt, a vállalkozás pedig simán kidobta az ablakon azt a gyakran komoly összeget, amit a vállalkozása fejlesztésére fordíthatott volna. Amennyiben ilyen formában szeretne AdWords hirdetést készíteni, kérem számolja ki és utalja azt az összeget inkább egy szegényeket segítő alapítványnak, ők nagyon fognak neki örülni, csak ne dobja ki az ablakon feleslegesen!

   

Hogyan csináljuk helyesen?

Egy jól felépített landing oldalt úgy kell elképzelni, mint egy csatornát vagy „ösvényt”, amelyen a látogató halad előre, és „méterről-méterre” táblákkal, információkkal szövegekkel, képekkel, vagyis a weboldal kidolgozott „útburkolati jelei” segítségével vonul a jelek által előkészített és a megfelelő pillanatban elé tárt „úticélhoz”, vagyis a vásárláshoz és kapcsolatfelvételhez. A táblák és a jelek pedig a termék vagy a szolgáltatás jellemzői a vevő problémájának szempontjából kifejtve. Vagyis egy jól felépített landing oldalnak minimum az alábbi értékesítési-csatorna-pontokon kell végigvezetnie a látogatót, persze terméktől/szolgáltatástól függően:

  1. A probléma
  2. A probléma kifejtése
  3. A probléma megoldása
  4. A megoldás leírása
  5. A megoldás előnyei
  6. Miért jó ez neki
  7. Miért a mi vállalkozásunk a legalkalmasabb erre
  8. Itt lépjen velünk kapcsolatba, vagy adja le megrendelését

Ezzel a módszerrel a látogatónak egy percig sem kell gondolkoznia, hogy merre keresse a megoldást a problémájára, folyamatosan vezetve van, és egyre nagyobb bizalmi szinten ér „elkerülhetetlenül” a kívánt (és elé helyezett) „végállomás”, a termékrendelés vagy kapcsolatfelvétel felé. Ha ezt megfelelően fel is építettük, akkor pedig az esetek nagy részében sikerrel, vagyis ilyen vagy olyan formában, de megvalósul az értékesítés, a konverzió.

Hogyan tovább?

A fentiek alapján remélhetőleg már van elképzelése arról, hogy miről is beszélünk, és miért ajánljuk, valamint miért képezi hirdetési stratégiánk egyik fontos elemét egy kiválóan kialakított céloldal. Óriási pénzek múlhatnak rajta!

Amennyiben felveszi velünk a kapcsolatot, az üzleti céljainak megismerése, és a megállapodás után az az első, hogy egyeztetés után elkészítjük céloldalát vagy szükség esetén olykor több céloldalt is.

Ki készíti el a landing oldalamat?

Ilyenkor gyakran felmerül a kérdés, hogy ki csinálja meg a céloldal kialakítását a weboldalon, ugyanis a weboldal készítője/kezelője gyakran „nem ér rá”, nincs ideje, nem akarja stb. Ilyenkor hasznos, ha olyan ügynökséget bíz meg AdWords kampánya kezelésével, ahol webfejlesztő is megtalálható. Csapatunkban a hirdetési szakértők mellett webfejlesztő is van, aki a megtervezett landing oldalt megfelelő formába is önti weboldalán.

Mik az AdWords kereső és Display hálózata közötti ...
Előzze meg versenytársai weboldalát AdWords hirdet...

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2018. január 21. vasárnap