Mik az AdWords kereső és Display hálózata közötti különbségek?

Mik az AdWords kereső és Display hálózata közötti különbségek?

Erre a blogbejegyzésre azért határoztuk el magunkat, mert tapasztalataink szerint, és az ügyfelekkel való kapcsolattartás során is azt látjuk, hogy az AdWords display hirdetések használata körül nagyon sok a félreértés. Ezzel az írásunkkal szeretnénk ezeknek a félreértéseknek egy részét eloszlatni.

AdWords alapbeállítások

Az Adwords kampányok szinte legelső beállítási lehetősége, hogy hirdetéseinket melyik AdWords hálózaton szeretnénk futtatni. Itt többek között olyan lehetőségekkel találkozunk, hogy „Keresési hálózat” és „Display” hálózat.

Az ezek közötti különbséget azért is érdemes tisztázni, mert ugyanitt létezik egy olyan beállítási lehetőség is, hogy a „Keresési és display hálózaton egyaránt” is futtathatjuk a hirdetéseinket, és jópár kezdő hirdető ezt a lehetőséget „szemrebbenés” nélkül kiválasztja („miért is ne, hiszen az a jó, minél több helyen futhat” – gondolhatják) ami véleményünk szerint, a csatornák eltérő sajátosságai miatt általában egyáltalán nem jó választás.

Mi a Display hálózat?

Fontos tudni, hogy a Display hirdetések nem a Google kereső oldalán, a keresési eredmények között jelennek meg, hanem a Google-el szerződésben álló partnerek weboldalain ezek számára fenntartott különböző méretű felületeken. Ezeken a felületeken nem konkrét kulcsszó, hanem téma alapján célozhatjuk a hirdetésünket.

Mik a keresési hálózat és a Display hálózat közötti különbségek?

Teljesen más célokra alkalmas egy Display kampány, mint egy keresési hálózaton futó kampány. A fő különbség az elérhető ügyfelek értékesítési csatornában elfoglalt „helyéből”, és ebből fakadóan a célzási pontosságból adódik.

Tegyük fel, hogy fényképezőgépeket árusító webáruházunk van, és az AdWords-ön hirdetünk. Az a leendő vásárló, aki beírja a keresőbe például, hogy „Nikon Coolpix 2210 ár”, az egy jóval kvalifikáltabb érdeklődő számunkra, mint aki fotózással kapcsolatos weboldalakat böngész, és így találkozik a Display hirdetésünkkel. Ebből adódóan ebben az esetben az eredményünk is más lesz. Nagyon leegyszerűsítve a keresési hálózat pontosabb célzásával könnyebben megtalálhatjuk a vásárlási döntéshez nagyon közel álló ügyfélkört, és viszonylag könnyen értékesíthetünk is.

Ezzel szemben a Display hálózat inkább érdeklődők gyűjtésére, márkaépítésre, hosszabb értékesítési csatornákhoz, vagy feliratkozók gyűjtésére kiváló. Valamint természetesen remarketing kampányokra. (Tudják, amikor megnézünk egy weboldalt, és utána lépten-nyomon minden utunkba kerülő weboldalon megjelenik az előzőleg megnézett oldal Display reklámja.) A Display hálózaton képes hirdetéseket is megjelentethetünk, itt a figyelemfelkeltéssel kerülhetünk előnybe.

Használjuk mindegyiket céljainkhoz alkalmazva

Egyszóval teljesen másra való a Dispaly hirdetés, mint a kereső hirdetés, éppen ezért nem igazán előnyös, ha a két csatornát keverjük.

A legnagyobb hibát talán azzal lehet elkövetni, ha értékesítési fókuszú hirdetésünket a Display hálózaton akarjuk futtatni. Mivel, ahogy írtuk, ez a hálózat nem kvalifikált érdeklődőket ér el, ezért a konverziónk „borítékolhatóan” rendkívül alacsony lesz. Ezt kezdő AdWords-özők, meglepően gyakran elkövetik, és ez a veszteséges kampányok egyik oka lehet.

A mennyiben segítségre van szüksége AdWords kampányának kialakításábam és megtervezésében, bízza ezt szakértő ügynökségre, hogy kampánya biztosan nyereséges legyen, a lehető legtöbb ügyfelet érhesse el, és a lehető legtöbb bevételre tehessen szert.

Miért használjunk AdWords hirdetésünkhöz landing o...

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2018. január 21. vasárnap